از فرش 1000 شانه نیاوران در طراحی داخلی ماشین های لامبورگینی استفاده شده است

فرش جاونپور نیز در اینجا یک محصول عالی است که در سراسر جهان مورد تقاضا است. در حال حاضر صنعت فرش جوانپور زمینه اشتغال حدود 3500 نفر را فراهم کرده است. فرش یکی از اقلام اصلی صادراتی جونپور است و همچنین تحت طرح محصول یک منطقه یک قرار می گیرد.

در زمان‌های گذشته فرش 1000 شانه نیاوران عمدتاً با دست ساخته می‌شد، اما با پیشرفت تکنولوژی، فرش ماشینی تولید می‌شد و به همین دلیل صنعت فرش دستباف افت چشمگیری پیدا کرد. در روش دستباف فرش نیز از بافندگی استفاده می شود.

وسیله ای است که برای بافتن پارچه استفاده می شود. هدف اصلی هر بافندگی این است که نخ را تحت کشش نگه دارد تا نخ را بتوان به پارچه بافته کرد. ماشین های بافندگی ممکن است از نظر طراحی و عملکرد متفاوت باشند.

اما اساساً عملکردهای یکسانی دارند. با پیشرفت ماشین بافندگی، انواع بافندگی ساخته شد و پشت بند، تار، بافندگی، بافندگی دستی، بافندگی برقی و غیره توسعه یافت.

توسعه بافندگی های برقی منجر به افول صنعت فرش دستباف شد زیرا دستگاه های بافندگی برقی می توانستند فرش های زیادی را در یک زمان تولید کنند و نسبتاً ارزان بودند. تفاوت بین فرش دستباف و فرش ماشینی بسیار آسان است.

اگر شما هر دو نوع فرش را دارید، به راحتی می توانید با نگاه کردن به چند نکته بین این دو تفاوت قائل شوید. همانطور که فرش دستباف با استفاده از ماشین بافندگی طراحی شده خاص ساخته می شود، بقیه کارها با دست انجام می شود. در مقابل، فرش‌های ماشینی خودکار هستند و در حال حاضر بیشتر توسط رایانه کنترل می‌شوند.

با کمک آن می توان فرش ها را در مقایسه با فرش های دستباف با سرعت بسیار بالایی ساخت. روش دست ساز ممکن است سال ها طول بکشد تا در چنین مقادیری تولید شود. مواد مصنوعی به شدت در فرش های ماشینی استفاده می شود.