بهترین نوع ورق گالوانیزه جهان

در سال 1824، سر همفری دیوی از بریتانیای کبیر فرض کرد که کف مسی کشتی های چوبی نیروی دریایی را می توان با چسباندن صفحات مفتول گالوانیزه گرم یا روی به آنها محافظت کرد.

آقای هنری پالمر، از شرکت داک مستقر در لندن، که مخترع مونوریل و پیشگام در توسعه راه‌آهن هوایی بود، در سال 1829 حق اختراع “ورقه‌های فلزی برش خورده یا موج‌دار” را دریافت کرد.

بعداً، اختراع او یک نکته اساسی داشت. تأثیر بر طراحی صنعتی و گالوانیزه کردن. با شروع از اینجا، در حال حاضر یک جهش کوتاه به کلاف های فولادی گالوانیزه و ورق های فولادی گالوانیزه وجود دارد، اما ما بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

در سال 1836، شرکت فرانسوی Sorel یک روش استفاده از ورق فولاد فنر بر روی فولاد (گالوانیزه کردن) را به ثبت رساند. به این ترتیب، اختراع ملوین شیمیدان فرانسوی تقریباً صد سال بعد در زمینه تجاری به واقعیت تبدیل شد.

یک حق ثبت اختراع بریتانیایی برای گالوانیزه کردن برای سیاستمدار و تاجر ویلیام کرافورد در سال 1837 صادر شد.

اسکله های نیروی دریایی سلطنتی در پمبروک، بریتانیا، اولین شی زیرساختی هستند که در آن از آهن ورق گالوانیزه شیروانی در ساخت آنها در سال 1844 استفاده شد (این ورق های گالوانیزه راه راه بودند). تا سال 1850، صنعت بریتانیا سالانه بیش از 10000 تن روی برای اهداف گالوانیزه استفاده می کرد.

و در سال 1883 پل بروکلین را در نیویورک – یکی از معروف ترین و قدیمی ترین پل های معلق دنیا – افتتاح کردند که تاکنون با موفقیت و به شدت مورد بهره برداری قرار گرفته است. طناب های گالوانیزه با طول کل 14600 مایل برای اولین بار در ساخت این ساختمان استفاده شد.

چه چیزی فولاد گالوانیزه را در برابر خوردگی مقاوم می کند؟
فولاد کربنی باید محافظت شود، زیرا تقریباً در هر محیط باز در معرض خوردگی است. قابلیت روی برای محافظت از فولاد در برابر خوردگی یکی از مهمترین ویژگی های آن است.

هیچ فلز دیگری نمی تواند چنین محافظت ورق گالوانیزه رنگی و مقرون به صرفه ای را برای فولاد و ساختار آن تضمین کند (فولاد ضد زنگ محصولی عالی و در عین حال بسیار گران قیمت است؛ به همین دلیل است که در جاهای بیشتری از آن استفاده نمی شود).

  • منابع:
    1. The History of Galvanized Steel
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از قلم تراش می توانید حلقه ازدواج بسازید
    2. شرکت فروش مانتو شلوار ورزشی
    3. تولید کننده پارچه لگ مجلسی ایرانی
    4. خطرات ناشی از مصرف کشمش