تحقیق علمی قهوه گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم به دلیل خواص درمانی بیش از 2000 سال سابقه استفاده دارویی طولانی در کشورهای خاور دور دارد. اخیراً، G. lucidum برای ارزیابی محتوای آن از اجزای فعال زیستی که بر فیزیولوژی انسان تأثیر می‌گذارند، تحت بررسی علمی قرار گرفته است و برای اجزای قوی در صنایع دارویی، مواد غذایی و آرایشی مورد استفاده قرار گرفته است.

به عنوان مثال، شواهدی در مورد پتانسیل این گونه قهوه گانودرما موکا به عنوان یک داروی ضد ویروسی امیدوارکننده برای درمان بسیاری از بیماری‌های ویروسی، مانند ویروس دنگی، انتروویروس 71 و اخیراً بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) در حال جمع‌آوری است. با این حال، مطالعات تحقیقاتی بیشتری در مورد اجزای زیست درمانی G. lucidum برای اطمینان از ایمنی و کارایی G. lucidum و ترویج توسعه غذاهای کاربردی تجاری مورد نیاز است.

این مقاله یک نمای کلی از ارزش غذایی گانودرما لوسیدوم و توسعه مواد غذایی کاربردی تجاری ارائه می دهد.

علاوه بر این، استراتژی‌های ردیابی منشاء جغرافیایی این قهوه اسپرسو اصل و محصولات آن مورد بحث قرار می‌گیرد که یک پارامتر بسیار مهم برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصول است.

ویژگی های مورد بحث راه های جدیدی را باز می کند و اسرار بیشتری را برای استفاده گسترده از این قارچ در بسیاری از زمینه های صنعتی آشکار می کند.

یعنی دارویی و تغذیه ای که به طور مثبت اقتصاد جهانی را منعکس می کند.

کلمات کلیدی: گانودرما لوسیدوم، پری بیوتیک ها، مواد غذایی کاربردی، خواص درمانی، داروهای ضد ویروسی، کووید-19، خطرات سلامتی، ردیابی جغرافیایی

1.1. تاریخچه درباره گانودرما لوسیدوم چه می گوید؟
“Lingzhi پادشاه معجزه آسای گیاهان است” – مردم چین (221-206 قبل از میلاد).

از نظر تاریخی، رومی ها قهوه صد درصد روبوستا را به طور کلی غذای خدایان خود می دانستند و فقط برای جشن های بزرگ از آن استفاده می کردند، در حالی که یونانی ها و وایکینگ ها معتقد بودند که خوردن قارچ قبل از جنگ به آنها نیرو و اشتیاق می دهد.

مردم بومی آمریکا اغلب از قارچ ها در آیین های قدیمی (مثلاً توهم زاهای جادویی) برای عبور از بدن و مانع ذهنی استفاده کرده اند [1]. G. lucidum که به عنوان یکی از اصلی ترین قارچ های دارویی عامیانه در نظر گرفته می شود.

قرن ها مورد استفاده قرار می گرفت و با نام های مختلفی در چین (Lingzhi)، ژاپن (Reishi) و کره (Mannentake) گزارش شده است.

بر اساس باورهای دو هزار ساله، G. lucidum می تواند سلامتی و طول عمر را افزایش دهد، اما همچنین ترکیبی از نیروی معنوی و منبع جاودانگی قهوه فوری سوپریم در نظر گرفته شد.

علاوه بر این، مردم ژاپن این قارچ را به عنوان یک قارچ “10000 ساله” می دانند.

  • منابع:
    1. Nutritional Profile and Health Benefits of Ganoderma lucidum “Lingzhi, Reishi
  • تبلیغات: 
  1. بینش معنادار درمورد استفاده از رنگ ها
  2. قیمت انواع پارچه لگ چرم صادراتی
  3. بهترین تولیدکننده تاپ ورزشی نخی زنانه
  4. بررسی اصل و ریشه ی کشمش