خرما مضافتی کیلویی تنها خوراکی است که فضا نواردان با خود می توانند به همراهداشته باشند

خرما مضافتی کیلویی حاوی مواد شیمیایی گیاهی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، پلی فنول‌ها، فیتواستروژن‌ها و استرول‌ها است که همگی می‌توانند اثرات بسیار مفیدی بر سلامت انسان داشته باشند. ما علاقه مندیم که بفهمیم وقتی کسی خرما می خورد، کدام یک از مولکول های “سالم” در بدن انسان به پایان می رسد.

و علاوه بر این، ما می خواهیم بدانیم که چگونه تفاوت در محتوای فیتوشیمیایی دو رقم خرما بر متابولیسم انسان و در نتیجه سلامت انسان تأثیر می گذارد. بنابراین به‌جای بررسی فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در خرما، آزمایش‌هایی را برای تجزیه و تحلیل وجود و تغییرات فیتوکمیکال‌ها در خون داوطلبانی که پس از 12 ساعت ناشتا بودن خرما خوردند انجام دادیم.

سپس نتیجه این آزمایش را با شرکت‌کنندگانی مقایسه کردیم که فقط یک نوشیدنی شکر خالص مصرف کردند. این رویکرد از یک مرحله ضروری در صنعت داروسازی الهام گرفته شده است.

جایی که یک داروی جدید قبل از عرضه در بازارها تحت آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرد: یکی از اهداف اصلی آن‌ها اثبات «دسترسی زیستی» دارو با نشان دادن اینکه یک دارو در واقع در دارو ظاهر می‌شود، است.

جریان خون داوطلبان پس از مصرف در اینجا، ما همان اصل را با انجام یک کارآزمایی بالینی با تاریخ هایی به عنوان «دارو» به کار بردیم. پس از تکمیل تجزیه و تحلیل ما، می‌توانیم بگوییم کدام یک از مواد مغذی گیاهی خرما واقعاً توسط داوطلبان متابولیزه شده‌اند و بنابراین تأثیر مفیدی بر بدن انسان دارند.

چند نمونه از غذاهایی که خرما دارند عبارتند از:

خرمای شکم پر: مردم می توانند خرما را با بادام، گردو، پنیر خامه ای یا پسته برای میان وعده یا فینگرفود پر کنند.
سالاد: خرمای کامل خرد شده، خلال شده یا بدون هسته یک افزودنی عالی برای سالاد است.
اسموتی: ترکیب خرما در اسموتی موز به شیرینی طبیعی و ارزش غذایی اضافی می‌افزاید.
خورش ها: خرما در خورش های مراکشی یا غذاهای تاگینی طعم بسیار خوبی دارد.
توپ های انرژی زا: مردم می توانند خرما را با مغزها، کرن بری، جو دوسر، تکه های نارگیل یا انواع مواد دیگر مخلوط کنند تا «توپ های انرژی» بدون پخت درست کنند.
هنگام خرید خرما، مردم باید به دنبال خرماهایی باشند که براق و نشکن هستند.