خواص سیر برای درمان بیماری ها

این مطالعه متاآنالیز به این نتیجه رسید که سیر باید به عنوان یک گزینه جایگزین با مشخصات ایمنی بالاتر نسبت به داروهای معمولی کاهنده کلسترول در بیماران با کلسترول کمی بالا در نظر گرفته شود.

با این حال، چند مطالعه با استفاده از پودر سیر، که بازده آلیسین پایینی داشتند، هیچ اثر کاهش چربی را نشان ندادند.

پیشنهاد شده است که افراد مختلف ممکن است واکنش‌های متفاوتی به سیر داشته باشند، بنابراین سیر ممکن است برای برخی گروه‌های خاص مفیدتر باشد.

شما می توانید با در نظر گرفتن قیمت خرید سیر تازه شمال این نوع از محصول را به راحتی برای خود خریداری نمایید.

اثر پیشگیرانه سیر بر تصلب شرایین به ظرفیت آن در کاهش محتوای چربی در غشای شریانی نسبت داده شده است.

آلیسین، اس-آلیل سیستئین موجود در عصاره سیر کهنه و دی آلیلدی سولفید موجود در روغن سیر ترکیبات فعالی هستند که مسئول اثر ضد آترواسکلروتیک هستند.

فعالیت فیبرینولیتیک پلاسما در حیوانات، که در تغذیه با کلسترول کاهش می یافت، به طور قابل توجهی با تکمیل این رژیم غذایی با سیر افزایش یافت.

چندین مطالعه انسانی بر روی فعالیت فیبرینولیتیک پلاسما نشان داده است که سیر فعالیت فیبرینولیتیک را در افراد سالم و همچنین در بیماران انفارکتوس حاد میوکارد افزایش می دهد.

نشان داده شد که پیش تیمار با سیر به طور قابل توجهی از تحرک داخل سلولی Ca2+، سنتز ترومبوکسان-A2 (یک تجمع کننده قوی پلاکتی) جلوگیری می کند و در برابر ترومبوسیتوپنی ناشی از کاربرد کلاژن یا آراشیدونات در خرگوش محافظت می کند.

این مشاهدات نشان می دهد که سیر ممکن است در پیشگیری از ترومبوز مفید باشد همچنین نشان داده شده است که سیر در تحقیقات انسانی از چسبندگی یا تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند.

از این لحاظ می توان قیمت سیر تازه طارم تضمینی با مراجعه به مراکز فروش این محصول دانست و خرید نمود.

نشان داده شده است که عصاره سیر کهنه از اتصال پلاکت های فعال شده با ADP به فیبرینوژن بی حرکت جلوگیری می کند این نشان می دهد که عصاره سیر کهنه از تجمع پلاکتی از طریق مهار گیرنده و افزایش جلوگیری می کند.

علاوه بر این، گزارش شده است که سیر خطر ابتلا به بیماری های انسداد شریان محیطی، ویسکوزیته پلاسما و آنژین ناپایدار را کاهش می دهد و خاصیت ارتجاعی عروق خونی و پرفیوژن مویرگی را افزایش می دهد.

هفتاد و هشت بیمار مبتلا به بیماری انسداد شریان محیطی برای دریافت سیر یا دارونما به طور تصادفی انتخاب شدند. دوز سیر 400 میلی گرم پودر سیر استاندارد شده خوراکی دو بار در روز بود.

هم مردان و هم زنان 40 تا 75 ساله در این مطالعه وارد شدند. پس از دوازده هفته درمان، مسافت پیاده روی بدون درد به طور مشابه چه دریافت سیر یا دارونما افزایش یافت. به طور مشابه، تفاوتی در تغییرات فشار خون، ضربان قلب و اختلاف فشار بین فشار مچ پا و بازویی وجود نداشت.

هیچ عارضه جانبی شدیدی مشاهده نشد، اگرچه بیشتر افرادی که سیر مصرف می کردند (28%) نسبت به دارونما (12%) از بوی قابل توجه سیر شکایت داشتند.

این نشان می دهد که هر گونه بهبود در علائم بیماری انسداد شریان محیطی با سیر ممکن است نیاز به درمان طولانی مدت و پیگیری نسبت به این مطالعه داشته باشد.

  • منابع:
    1. Garlic: a review of potential therapeutic effects
  • تبلیغات: 
  1. قیمت پودر هویج خانگی
  2. قیمت صندلی تاشو پلاستیکی کودک
  3. قیمت آلوچه خشک ترش مزمز
  4. قیمت کیف زنانه مجلسی بزرگ