زنی که پسته اکبری اعلا را به عنوان مهریه خود قرار داد

آزمایش‌های اپیدمیولوژیک و/یا بالینی نشان داده‌اند که مصرف آجیل تأثیر مفیدی بر پیامدهای سلامتی مانند فشار خون بالا، دیابت، CVD، سرطان، سایر شرایط التهابی و مرگ و میر کلی دارد.

آجیل ها غذاهایی با مواد مغذی با مشخصات اسیدهای چرب سالم هستند و همچنین سایر ترکیبات زیست فعال را با فواید سلامت شناخته شده ارائه می دهند.

در میان آجیل، پسته اکبری اعلا دارای محتوای چربی و انرژی کمتر و بالاترین سطح K، γ-توکوفرول، ویتامین K، فیتواسترول ها، کاروتنوئیدهای زانتوفیل، برخی مواد معدنی (مس، آهن و منیزیم)، ویتامین B6 و تیامین است.

پسته پتانسیل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی دارد. ویژگی های ذکر شده و ترکیب مواد مغذی احتمالاً به شواهد فزاینده ای کمک می کند که مصرف پسته سلامت را بهبود می بخشد.

بررسی حاضر به بررسی اثرات بالقوه مواد مغذی و فیتوکمیکال‌ها در پسته و همچنین شواهد اپیدمیولوژیک و بالینی که از این فواید سلامتی پشتیبانی می‌کنند، می‌پردازد.

فواید سلامتی آجیل، عمدتاً در رابطه با CVD و همچنین سایر شرایط مزمن، به طور گسترده در هر دو جنبه اپیدمیولوژیک (مرجع ساباته و Ang1) و بالینی (مرجع Estruch، Ros و Salas-Salvadó2، Reference Jenkins، Kendall و Banach3) نشان داده شده است. ) آزمایش های.

به همین دلیل، انجمن قلب آمریکا (مرجع لوید جونز، هونگ و لابارته4، مرجع استون، رابینسون و لیختنشتاین5)، انجمن قلب و عروق کانادا (مرجع اندرسون، گرگوایر و هگل 6) و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (7) توصیه می کنند مصرف منظم آجیل برای جمعیت عمومی، در چارچوب یک رژیم غذایی سالم، برای جلوگیری از خطر CVD.

اخیراً، مصرف آجیل نیز به طور معکوس با مرگ و میر کل مرتبط است. آجیل منابع غنی اسیدهای چرب غیر اشباع، فیبر و پروتئین، همراه با بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی (Mg، K و Cu) و سایر ترکیبات فیتوشیمیایی. در مقایسه با سایر مغزها، پسته دارای چربی کمتر (بیشتر از PUFA و MUFA) و محتوای انرژی و سطوح بالاتر فیبر (هم محلول و هم نامحلول)، K، فیتوسترول، γ-توکوفرول، ویتامین K و کاروتنوئیدهای زانتوفیل است.