ساخت پروژه های ساختمانی با استفاده از کارتن پلاست 6 میل کاربردی!

تخته فیبر راه برای ساخت پروژه بسیار عالی است زیرا برش، خم شدن، تا کردن و سوراخ کردن آن آسان است، اما نسبت استحکام به وزن بسیار بالا دارد. این استحکام به دلیل قوس های پایدار ذاتی دیواره داخلی موجدار فلوت است.

در اینجا چند نوع اولیه وجود دارد که با آنها روبرو می شود:

  • تخته تک چهره
  • تخته دو رو تک جداره با نام مستعار “3 لایه”
  • تخته دو جداره با فلوت AB، با نام مستعار ‘5 لایه’

درست مانند یک تکه چوب، تخته فیبر موجدار دارای یک «دانه» است. این به دلیل جهت گیری لایه راه راه است. تخته فیبر در برابر خم شدن در برابر دانه بسیار مقاوم تر است و خم شدن با دانه آسان تر است.

ضخامت ها:
از ضخامت های مختلف از تخته فیبر راه راه ساخته شده است. متداول‌ترین آنها با حروف فلوت «A»، «B»، «C»، «D»، «E» و «F» مشخص می‌شوند. رایج ترین فلوت که در اکثر جعبه های حمل و نقل معمولی استفاده می شود، فلوت A است که ضخامت آن 3/16 اینچ (4.8 میلی متر) است.

به عنوان مثال،    کارتن پلاست 6 میل در کیت های Nintendo Labo، E-flute است که ضخامت آن 1/16 اینچ (1.6 میلی متر) است.

مقوا با نام مستعار “کارتن:

این مقوا که «نئوپان» نیز نامیده می‌شود، مقوای تک لایه‌ای است که در پشت یک دفترچه یادداشت به شکل ضخیم پیدا می‌کنید، یا جعبه غلات خود را به شکل نازک‌تر می‌سازید.

کارتن

مقوا مقاومت تخته فیبر راه راه را ندارد، اما خم شدن و تا کردن آن بسیار آسان تر است، که آن را برای شکل دادن جعبه های کوچک “کاغذی” ایده آل می کند.

مقوا همچنین برای ساختن لوله هایی مانند لوله هایی که در کاغذ بسته بندی، دستمال کاغذی و رول های دستمال توالت پیدا می شود، استفاده می شود.

تخته حصیر
تخته حصیر ماده ای است که در تشک قاب عکس استفاده می شود. این یک تخته فیبر چند لایه است که یک طرف آن صاف است. برای مدارهای مقوایی عالی است، امری که در این پست وبلاگ توسط Bunnie توضیح داده شده است.