فروش سرویس خواب به دلیل خرید گوشی موبایل!!

اگر امروز خمیازه می کشید، تنها نیستید. هم نوجوانان و هم بزرگسالان برای خواب کافی تلاش می کنند. بیشتر به این دلیل است که ما چنین زندگی پرمشغله‌ای داریم: مدرسه، تکالیف، فعالیت‌های بعد از مدرسه، شغل و معاشرت با دوستان – همه برای زمان ما رقابت می‌کنند. ما در نهایت دیرتر بیدار می مانیم یا زودتر از خواب بیدار می شویم تا بتوانیم کمی بیشتر به روزهای شلوغ خود بپردازیم.

خواب به بدن ما کمک می کند تا بهبود یابد، به مغز ما کمک می کند تا آموخته هایمان را پردازش کند و احساس خوبی به ما می دهد.
اما خواب از بسیاری جهات ضروری است. در واقع، زمانی که ما در خواب کم می‌کنیم، بدن و ذهن ما آسیب می‌بیند. به عنوان مثال، در طول خواب بدن شما هورمون هایی ترشح می کند که به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک می کند. هورمون های دیگر نحوه استفاده بدن از انرژی موجود در غذا را تغییر می دهند.

سیستم ایمنی بدن شما از خواب به عنوان زمانی برای تقویت مبارزه با عفونت ها یا نحوه واکنش خود به واکسن اخیر استفاده می کند.

مغز چرت زدن شما چیزهایی را که در طول روز یاد گرفته اید پردازش می کند و به ایجاد خاطرات و دانش پایدار کمک می کند. و تغییرات ناشی از خواب در فشار خون و الگوهای تنفسی می تواند به قوی نگه داشتن قلب شما کمک کند.

جای تعجب نیست که وقتی به خوبی استراحت می کنیم احساس خوبی داریم.

دانشمندان هنوز در حال کار  بر روی سرویس خواب مدرن از تولید به مصرف بسیار بهینه و بهتر می رباشند تا درک همه راه هایی  که موجب می شود تا خواب ما را سالم نگه می دارد دست یابند.

آنها دریافته‌اند که نوجوانانی که بیشتر می‌خوابند، رژیم غذایی بهتری دارند و وزن سالمی دارند. خواب کافی با نمرات بهتر و سلامت روان مرتبط است.

با این حال داده‌های جدید نشان می‌دهند که چرت زدن – هرچند وسوسه‌انگیز – ممکن است بهترین راه برای جبران کمبود خواب نباشد.

زود خوابیدن، زود برای بیدار شدن
محققان سال‌هاست که می‌دانند افرادی که بیشتر می‌خوابند، وزن کمتری دارند. این افراد همچنین تمایل دارند سالم‌تر غذا بخورند و فعال‌تر باشند. آیا این بدان معناست که خواب خود افراد را از افزایش وزن باز می دارد؟ یا اینکه خواب تنها یکی دیگر از عادت های خوب افراد دارای سبک زندگی سالم است.

 

  • منابع:
    1. Don’t snooze on getting enough sleep