نخودفرنگی با پوست را بجوشانید و عصاره ای اعجاب انگیز تهیه کنید

آیا خوردن نخود فرنگی با پوست برای همه بی خطر است؟ حبوبات یک آلرژن رایج هستند و نخود فرنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر آلرژی به حبوبات تشخیص داده شده است، باید توجه ویژه ای داشته باشید، این ممکن است شامل بادام زمینی و سویا باشد.

نخودفرنگی هزاران سال است که یک عنصر کلیدی در پخت و پز و تهیه غذا بوده است. آنها مغذی، همه کاره و سالم هستند. انواع رایج آن شامل نخود سبز، نخود برفی و نخود سیاه چشم است.

نخود فرنگی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، ممکن است برای سلامت قلب و روده مفید باشد و تثبیت کننده قند خون خوبی است.

به خواندن ادامه دهید تا درباره فواید سلامتی و جزئیات تغذیه انواع مختلف نخود فرنگی و همچنین برخی ایده های آشپزی بیشتر بدانید.

داده های تغذیه ای زیر 1 فنجان نخود فرنگی بالغ را به جای یک غلاف نخود نابالغ فرض می کند. اطلاعات تغذیه برای نخودهای نابالغ در غلاف ممکن است متفاوت باشد. نخودهای بالغ به سادگی آنهایی هستند که رشد طولانی تری داشته اند، هرچند زمان دقیق برای بالغ شدن یک نخود نابالغ به نوع آن بستگی دارد.

نخود سبز یک سبزی محبوب است. آنها همچنین کاملاً مغذی هستند و حاوی مقدار مناسبی فیبر و آنتی اکسیدان هستند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که آنها ممکن است به محافظت در برابر برخی از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.

از سوی دیگر، برخی افراد ادعا می‌کنند که نخود سبز مضر است و به دلیل داشتن مواد ضد مغذی که می‌تواند باعث نفخ شود، باید از مصرف آن اجتناب کرد.

این مقاله نگاهی دقیق به نخود سبز می اندازد تا مشخص کند که آیا آنها سالم هستند یا باید آنها را در رژیم غذایی خود محدود کنید.

نخود سبز چیست؟ نخود سبز یا “نخود باغی” دانه های کوچک و کروی شکلی هستند که از غلاف های تولید شده توسط گیاه Pisum sativum به دست می آیند.