۱۰ دلیل مزیت استفاده از سنگ نما تراورتن برای نمای سازه های شما!

به عنوان یک قاعده کلی در انتخاب سنگ نما تراورتن به فکر استفاده از مواد شوینده خیلی قوی یا ساینده برای تمیز کردن آنها نباشید زیرا ممکن است به سنگ مرمر آسیب جبران ناپذیری وارد شود.

همچنین، از آمونیاک یا محصولات اسیدی مانند سرکه استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ آن شوند. بهترین تمیز کردنش؟ آب صابون، به همین سادگی.
همچنین ممکن است برای شما جالب باشد: چگونه ترک های سنگ نما تراورتن مرمر را تعمیر کنیم.
برای تمیز کردن کف سنگ مرمر تراورتن، نیازی نیست خیلی پیچیده باشید پس از جاروبرقی، آن را با آب داغ و صابون مخصوص کف سنگ طبیعی بشویید.

سپس دوباره آن را با آب سرد تمیز بشویید تا باقیمانده صابون که ممکن است باقی مانده باشد پاک شود و آب اضافی آن را با خشک کردن با حوله پاک کنید تا از لکه های رطوبتی جلوگیری شود آن را به شما کاملا مناسب است!

دریغ نکنید، اگر درخشش و زیبایی سنگ های طبیعی را دوست دارید، کف های مرمری تراورتن شما را مسحور خود می کند آنها را کشف کنید!

سنگ
مطمئناً زمانی شما را اسیر ظرافت و گرمای سنگ مرمر تراورتن کرده است. برای درک بیشتر در مورد این سنگ تزئینی قیمتی، به خواندن مقاله ادامه دهید.

سنگ مرمر تراورتن:
سنگی با منشأ رسوبی است که عمدتاً از کربنات کلسیم تشکیل شده است کاربرد اصلی آن به عنوان یک زینت در انواع سازه ها اعم از کف، عناصر تزئینی داخلی یا خارجی است ساختارهایی را که با احساس گرما و طبیعی بودن همراه است القا می کند.

ویژگی های این سنگ مرمر تراورتن:

سنگ مرمر تراورتن از مناطق کارستی سرچشمه می گیرد. آب باران، با محتوای دی اکسید کربن بالا، از میان سنگ مذکور عبور می کند.

حباب‌های دی‌اکسید کربن آزاد شده، حفره‌هایی در سنگ ایجاد می‌کنند که به تراورتن تخلخل مشخص می‌شود. به این ترتیب از جمله ویژگی های سنگ مرمر تراورتن مقاوم بودن آن در برابر آتش و حرارت بالاست که مانع از حفظ رنگ طبیعی باشکوه آن نمی شود.

یکی دیگر از جنبه های مهم ترکیب آن است، زیرا سنگ مرمر عمدتا از کربنات کلسیم و گچ تشکیل شده است. در سنگ تراورتن کلاسیک، مواد معدنی بی رنگ هستند به جز گوگرد که رنگ کرم مشخصه را به سنگ مرمر می دهد.

وجود مواد معدنی و ترکیبات دیگر باعث ایجاد رنگ متفاوتی می شود که می توان از انواع مختلف سنگ مرمر صحبت کرد.

بنابراین، تراورتن طلا، تراورتن زرد و تراورتن اولیویلو، علاوه بر کلاسیک، متمایز می شوند همچنین یک طبقه بندی بر اساس منطقه مبدا وجود دارد.