۶ فواید اصلی استفاده از نخود قرمز بوکان برای کنترل چاقی!

چرا نخود بسیار خوب است: فواید و مضرات آن برای بدن، راه های استفاده از آن و بهترین دستور العمل ها استفاده از نخود قرمز بوکان.

نخود را بره یا نخود می گویند این محصول در بین افرادی که اصول تغذیه خوب را رعایت می کنند، محبوب است. از این گذشته، نخود نه تنها خوشمزه است، بلکه بسیار مغذی است، در حالی که سرشار از ویتامین ها و عناصر ریز است. در این مقاله به خواص اصلی مفید این گیاه حبوبات و همچنین مضرات احتمالی استفاده از آن خواهیم پرداخت.

نخود شامل 55 تا 60 درصد کربوهیدرات های آسان هضم، 20 تا 30 درصد پروتئین، 4 تا 8 درصد چربی، 11.8 تا 12 درصد ویتامین ها و مواد معدنی، 11 درصد آب است.

یک فنجان (حدود 160 گرم) نخود قرمز بوکان آب پز حاوی: کربوهیدرات – 45 گرم (شامل 12 گرم فیبر و 8 گرم شکر)؛ پروتئین – 15 گرم؛ چربی – 4 گرم؛ 270 کالری نخود همچنین سرشار از مواد معدنی است مانند مولیبدن، مس، منگنز، کبالت، سیلیکون، روی، فسفر و آهن.

نخود

همچنین حاوی مقدار زیادی پتاسیم، کلسیم، منیزیم، ویتامین PP و تیامین است. خواص مفید نخود برای بدن:

مصرف منظم نخود عملکرد سیستم گوارشی و قلبی عروقی را بهبود می بخشد، سطح قند خون را عادی می کند و تأثیر مثبتی بر وضعیت پوست و بینایی دارد. محتوای بالای منگنز تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی و ایمنی دارد و به بدن انرژی می افزاید.

برای افرادی که گوشت را کنار گذاشته اند، این محصول غیر قابل جایگزینی است.

پروتئین و لیزین که مسئول ساخت توده عضلانی، بازسازی بافت و تولید آنتی بادی ها و آنزیم ها هستند، در نخود به وفور یافت می شود این محصول مزایای جداگانه ای برای مردان و زنان دارد.

برای خانم ها نخود به دلیل داشتن آهن زیاد در دوران قاعدگی، بارداری و شیردهی بر بدن زنان تأثیر مثبت دارد که از کم خونی جلوگیری می کند.

مقدار زیادی اسید فولیک تأثیر مفیدی بر تشکیل یک سیستم عصبی سالم در جنین یک زن باردار دارد. با این حال، با وجود تمام خواص مفید، شما نباید با نخود فریب بخورید – آنها برای هضم بسیار سنگین هستند. هفته ای یکبار برای زنان باردار بهترین انتخاب است.